راهکارهایی برای دفع فوری شپش سر

راهکارهایی برای دفع فوری شپش سر

شپش ها انگل هایی هستند که عمدتاً روی سر انسان ها به ویژه کودکان زندگی می کنند و در صورت مشاهده باید به دفع و درمان فوری شپش سر پرداخت. شپش به طور متوسط روزانه شش تخم در ناحیه ای نزدیک به پایه مو، دقیقا در نقطه تماس با پوست سر میگذارد. به طور کلی، شپش ها به خودی خود از سر خارج نمی شوند، بلکه برای به دست آوردن غذا، سرپناه، گرما و رطوبت تا زمانی که از طریق داروی شپش از بین بروند، در ناحیه سر به زندگی خود ادامه می دهند.

دفع فوری شپش سر

شپش ها عمدتاً در فصول انتقالی ظاهر می شوند و کودکان به ویژه دخترانی که موهای بلند دارند را مبتلا می کنند. شپش ها به خصوص سرهای کثیف را به سایر سرها ترجیح می دهند. یکی از چیزهای آزاردهنده ای که والدین حداقل یک بار در زندگی با آن مواجه می شوند این است که کودک از مهدکودک یا مدرسه به خانه می آید و سر خود را به دلیل داشتن شپش بی وقفه خارش میکند. شپش یک بیماری جدی است و باعث رنج کودک و والدینش می شود.

برای دریافت خدمات سمپاشی منزل با مجموعه سمکده تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه برای سمپاشی به محل شما اعزام شوند.

کودکان چگونه به شپش سر مبتلا می شوند؟

طول عمر شپش ۳۵ روز است و معمولاً از طریق تماس مستقیم سر به سر، به ندرت از طریق شانه، برس و یا بستر مشترک از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. خارش سر حدود یک تا هشت هفته پس از عفونت اولیه شروع می شود. شپش در حین گزش ماده ضد انعقادی به داخل زخم ترشح می کند که باعث تحریک شدید سر می شود. دانستن این نکته ضروری است که شپش میکروارگانیسم ها یا سایر عوامل بیماری زا را منتقل نمی کند.

نحوه درمان و دفع شپش سر

درمان شپش سر تنها زمانی انجام می شود که شپش زنده روی سر پیدا شود. اگر فقط تخم شپش پیدا شد نیازی به درمان نیست، اما برای ادامه معاینه سر به مدت ۱۰ روز و در صورت یافتن شپش در این مدت باید درمان را با داروی شپش شروع کرد.

سمپاشی ساس توسط شرکت سمپاشی سمکده قابل انجام می باشد. برای دریافت خدمات سمپاشی با بهترین سموم با شرکت سمپاشی سمکده تماس بگیرید.

دفع فوری شپش سر
دفع فوری شپش سر

درمان شپش سر را می توان به سه مرحله تقسیم کرد:

داروی ضد شپش

۱- کشتن تمام شپش ها و از بین بردن بخشی از تخم شپش از روز اول
۲- این روند را حدود ۱۰ روز پس از اولین درمان تکرار کنید. در درمان دوم، تمام تخم ها از تخم بیرون می آیند و تمام تخم هایی که از تخم خارج نمی شوند می میرند. شپش هایی که در این دوره بیرون آمده اند نمی توانند تخم بگذارند.

در صورت نیاز به خدمات سمپاشی منازل با شرکت سمپاشی سمکده در تماس باشید. شرکت سمپاشی سمکده ارائه دهنده خدمات سمپاشی با مناسب ترین قیمت می باشد.

داروی شپش که تخم ها را از بین می برد

پس از درمان شپش با یک داروی شپش‌کش، باید از دارویی که حذف تخم‌های شپش را تسهیل می‌کند، مانند Vento Oparalent استفاده کرد. باید آنرا بر روی سر خوب مالش دهید، چند دقیقه صبر کنید و بشویید. سپس موها را باید با شانه ضخیم مناسب برای کشتن شپش مانند انومد شانه کرد تا شپش مرده از بین برود و مقداری از تخم ها از موها خارج شود.

درمان پیشگیرانه و تمیز نگه داشتن سر

برای تمیز نگه داشتن سر، استفاده از شامپو حاوی عصاره رزماری توصیه می شود. رایحه رزماری باعث دفع شپش و جلوگیری از هجوم آن می شود. همچنین می توان از روغن غلیظ رزماری با ریختن چند قطره در پشت گوش و روی مو استفاده کرد. باید بدانیم که بزرگسالان اغلب به شپش مبتلا نمی شوند، زیرا پوست سر یک فرد بالغ بوی دافع شپش ترشح می کند. سمپاشی از خدمات تخصصی سمکده می باشد.

برای دریافت خدمات سمپاشی حشرات با شرکت سمپاشی سمکده تماس بگیرید. بهترین زمان برای سمپاشی حشرات یکی از مقالات مفید سایت سمکده می باشد که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.

درمان فوری شپش سر
درمان فوری شپش سر

داروی ضد شپش

در داروخانه ها طیف گسترده ای از داروهای بدون نسخه (OTC) برای درمان شپش وجود دارد، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق این محصولات برای استفاده از سن دو سالگی به بالا در نظر گرفته شده اند. با این حال، برای داروی شپش، همیشه دستورالعمل های پیوست را قبل از استفاده بخوانید.
با این حال، برای همه فرمولاسیون ها، مراقب باشید که مواد وارد چشم نشود. اگر محصول وارد چشم شد، باید محل را با آب بشویید.

باید دانست که شپش ها با تولید آنزیم هایی که سموم را در فرآورده های شپش کش تجزیه می کنند، مقاومت دارویی ایجاد می کنند. از جمله آنزیم های رایج: گلوتن اس ترانسفراز، میکروزومال اکسیداز و کربوکسی استراز. بنابراین، همیشه توصیه می شود از داروساز خود در مورد داروی مؤثر موجود در بازار امروز سؤال کنید. سمپاشی سوسک از خدمات تخصصی شرکت سمکده با سال ها تجربه در زمینه سمپاشی می باشد.

همچنین در صورت مشاهده تعداد زیادی شپش و آلودگی محیط خانه و محل کار به شپش٬ می توانید برای انجام سمپاشی شپش و دفع شپش از محیط زندگی خود با همکاران ما در سمپاشی سمکده با شماره ۰۹۱۹۰۴۰۹۷۵۸ – ۰۲۱۸۸۶۱۵۵۴۱ تماس بگیرید. همچنین برای سمپاشی حشرات موذی٬‌ سمپاشی سوسک٬ سمپاشی کک و سمپاشی منزل خود نیز می توانید با شرکت سمپاشی معجره در ارتباط باشید.

راهکارهایی برای دفع فوری شپش سر چیست؟

در این مقاله از سایت سمپاشی سمکده به برسی راهکارهایی برای دفع فوری شپش سر پرداخته ایم با سمکده همراه باشید.

درمان شپش سر چیست؟

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از درمان شپش سر و روش های آن تا انتهای این مقاله شرکت سمپاشی سمکده همراه ماشید.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.